CRISTINA DIACONESCU

Creative Communication​ Outpost

Desenez de cand ma stiu. Pe cartile de bucate ale mamei, pe usile bibliotecii din sufrageria copilariei, pe servetele in restaurant sau la sfarsitul caietelor de scoala. 

La 10 ani am plecat din micul meu oras de provincie, pentru a studia artele la Bucuresti. Fiica de ingineri, parintii mei au sperat la un viitor care sa compenseze tot griul care estompase generatia antebelica a familiei mele. Cumva, estetica terna a cartierelor comuniste m-a urmarit intreaga adolescenta. Abia odata cu primele calatorii in Europa, am facut pace cu acea bucata de istorie care a marcat generatia mea. 

De peste 20 de ani în publicitate si cu o educație artistică solidă (licențiata în Pictură, Universitatea Națională de Arte din București, la clasa maestrului Stefan Caltia) - datorez efervescența profesionala mediului extrem de ambițios din piața emergentă în care am crescut - cum spuneam, România post-comunistă. In  calitate de director de creatie, am colaborat cu branduri globale și locale din domeniile food & bev, pharma & medical, energie & siderurgie, financiar & auto, cu formate inovatoare de restaurante si hoteluri de retea, construind concepte creative puternice de-a lungul anilor (Radisson Blu Aurum Brasov, Courtyard by Marriott Bucharest, JW Marriott Bucharest, Hilton Garden Inn, Photo Photiades Romania, Ursus Breweries, Friesland Campina, Dr. Oetker, Alexandrion Group Romania, Trickshot Restaurants, EON, Western Union, Frisardi Steel, Asko Group, Farmaciile Dona etc). 

In anul 2015 am co-fondat Foodwise Marketing, primul hub de comunicare pentru indutria F&B, iar incepand cu 2023 am ales sa ma concentrez exclusiv pe un format antreprenorial care imi permite sa acord atentie personala fiecarui client si sa abordez fiecare proiect cu tenacitatea unui arheolog care scoate la lumina un artefact, oferindu-l publicului cu ingeniozitate si ramanand loiala valorii sale. 

Mi-am luat uneori angajamente care m-au adus in prag de burnout, dar macar epuizarea a venit la pachet cu satifactia imensa a reusitei proiectelor si a unor relatii imbatabile cu partenerii mei de drum - clientii.  Superputerea mea este ca lucrez doar proiecte care imi plac, cu oameni care imi plac.  As putea spune ca, simbolic, m-am reintors la exigenta atelierului meu de odinioara, unde concep, schitez, transform, infaptuiesc (impreuna cu alte minti senioare si specializate, atunci cand este nevoie): 

Consultanta strategica (Lansari de brand si produs; Pozitionare de brand si produs; curatoriere si negociere parteneriate) 

Creativitate (Directie creativa; Branding; Campanii de publicitate si comunicare) 

Relatii Publice (Strategie si implementare media; Vizite de presa si calatorii; Reputatie de brand; Comunicare pentru destinatii) 

Digital Marketing 

Evenimente signature (Crearea si dezvoltarea de continut strategic; Planificare si productie de evenimente pentru presa, industrie si consumatori; Gestionarea listelor de invitati; Comunicare si promovare offline si online)  

Arta si bonvivialitatea sunt panza mea alba 

Uneori mă pierd în frumusețea uluitoare a frescelor de teracotă din Italia, iar alteori mă las sedusa de un file de cerb acordat la un pahar de Montepulciano, într-un restaurant neo-gastronomic din București. 
Îmi îmbin competențele profesionale variate, cu dorința mea de a trăi într-un mod profund constient – în proiecte creative care adună oameni, branduri, business-uri, momente semnificative. Cred că diversitatea adaugă valoare în fiecare aspect al vieții. Asa se face ca am avut imensul privilegiu de a initia sau contribui, de exemplu, la patru dintre cele sapte cine la care au gatit chefi Michelin, organizate pana acum in Romania (Kaiamo x Chef Davide Pezzuto/ editia din Italia si editia din Romania, Gramont x Chef Jean-Remi Caillon, Sciccheria X Chef Giuseppe Raciti, Oxana Cretu x Gramont Societe Gastronomique). 

Italia sufletului meu  

Am creat in 2022, Mercanti | Business Curators of Italian Lifestyle - din plăcere și dintr-o profunda admiratie pentru ceea ce înseamnă “Il Bel Paese”, din punct de vedere al patrimoniului european. Impreuna cu partenerul meu punem in scena, ori de cate ori avem prilejul - estetismul și convivialitatea italiana, in experiențe frumoase de brand, pentru cei ce apreciază viața trăită cu bucurie și inspirație. Iar planurile pentru 2024 includ, pe langa aducerea in Romania a spumantelor Fausto Zazzara, preluarea in operare a BR1 - spatiul gastro-cultural din regiunea Abbruzzo care va fi, la adapostul peretilor de secol XVIII, expresia contemporana a ospitalitatii italiene. 

Epilog
 

Nu exista satisfactie mai mare, decat satisfactia clientilor mei si a oaspetilor lor. Si am privilegiul unor colaborari de substanta cu antreprenori vizionari, care, prin eforturile lor constante, ridica standardul de calitate in lifestyle-ul din Romania.